MPaR'03 - artykuł nr 7
Próba uwzględnienia dodatkowych atrybutów w analizie kampanii wyborów do Sejmu 2001 r.
Jerzy Hołubiec, Andrzej Małkiewicz, Grażyna Szkatuła, Dariusz Wagner
Streszczenie:
Na podstawie wstępnych analiz oraz obliczeń stwierdzono, że na preferencje wyborców oprócz wypowiedzi i deklaracji programowych partii politycznych wpływa również wizerunek medialny partii kreowany podczas kampanii wyborczej. W pracy Próba uwzględnienia dodatkowych atrybutów w analizie kampanii wyborów do Sejmu w 2001 roku (J. Hołubiec, A. Małkiewicz, G. Szkatuła, D. Wagner) podjęto próbę uwzględnienia przy tworzeniu reguł modelujących preferencje wyborców zarówno deklaracji programowych partii, jak również pewnych dodatkowo wybranych cech, związanych z wizerunkiem partii kreowanym podczas kampanii wyborczej do Sejmu 2001 roku.
Nota bibliograficzna:
Jerzy Hołubiec, Andrzej Małkiewicz, Grażyna Szkatuła, Dariusz Wagner. (2003). Próba uwzględnienia dodatkowych atrybutów w analizie kampanii wyborów do Sejmu 2001 r.. W: Tadeusz Trzaskalik (red.), Modelowanie Preferencji a Ryzyko '03. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, s. 133-150