MPaR'08 - artykuł nr 3


 

Pokaż spis treści MPaR'08
 

Kampania prezydencka 2005 - modelowanie preferencji wyborców

Jerzy Hołubiec, Grażyna Szkatuła, Dariusz Wagner, Andrzej Małkiewicz

Streszczenie:

Dzięki współpracy z politologami, autorzy pracy Kampania prezydencka 2005 modelowanie preferencji wyborców (J. Hołubiec, A. Małkiewicz, G. Szkatuła, D. Wagner) uzyskano dane dotyczące wyborów prezydenckich, co pozwoliło na utworzenie reguł modelujących specyfikę programów i wizerunek medialny kandydatów uczestniczących w kampanii. Przeprowadzono analizę utworzonych reguł, zwracając głównie uwagę na różnice programowe między kandydatami.

Nota bibliograficzna:

Jerzy Hołubiec, Grażyna Szkatuła, Dariusz Wagner, Andrzej Małkiewicz. (2008). Kampania prezydencka 2005 - modelowanie preferencji wyborców. W: Tadeusz Trzaskalik (red.), Modelowanie Preferencji a Ryzyko '08. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, s. 45-60