MPaR'08 - artykuł nr 3
Kampania prezydencka 2005 - modelowanie preferencji wyborców
Jerzy Hołubiec, Grażyna Szkatuła, Dariusz Wagner, Andrzej Małkiewicz
Streszczenie:
Dzięki współpracy z politologami, autorzy pracy Kampania prezydencka 2005 modelowanie preferencji wyborców (J. Hołubiec, A. Małkiewicz, G. Szkatuła, D. Wagner) uzyskano dane dotyczące wyborów prezydenckich, co pozwoliło na utworzenie reguł modelujących specyfikę programów i wizerunek medialny kandydatów uczestniczących w kampanii. Przeprowadzono analizę utworzonych reguł, zwracając głównie uwagę na różnice programowe między kandydatami.
Nota bibliograficzna:
Jerzy Hołubiec, Grażyna Szkatuła, Dariusz Wagner, Andrzej Małkiewicz. (2008). Kampania prezydencka 2005 - modelowanie preferencji wyborców. W: Tadeusz Trzaskalik (red.), Modelowanie Preferencji a Ryzyko '08. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, s. 45-60