MPaR'03 - artykuł nr 42


 

Pokaż spis treści MPaR'03
 

Analiza poziomu zadowolenia klientów firm ubezpieczeniowych

Alicja Wolny

Streszczenie:

Celem pracy A. Wolny Analiza poziomu zadowolenia klientów firm ubezpieczeniowych jest rozpoznanie preferencji osób wykupujących polisy ubezpieczeniowe. Analiza obejmuje czynniki istotne w:

  • podejmowaniu decyzji o wykupie polisy: ubezpieczenie obowiązkowe, ubezpieczenie nieobowiązkowe itd.,
  • wyborze zakładu ubezpieczeń,
  • wyborze produktu dla ustalonego zakładu ubezpieczeń.
Poznanie powyższych czynników jest istotne dla zakładu ubezpieczeń pod względem dostosowania swojej oferty do potrzeb i preferencji ubezpieczonych.

Nota bibliograficzna:

Alicja Wolny. (2003). Analiza poziomu zadowolenia klientów firm ubezpieczeniowych. W: Tadeusz Trzaskalik (red.), Modelowanie Preferencji a Ryzyko '03. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, s. 687-695